אבני פסיפס טבעיות

יש היום שלושה סוגים של אבן טבעית ליצירות פסיפס בהם רוב האומנים והאנשים עושים שימוש עם אבנים טבעיות, אבני פסיפס זכוכית, ואבני פסיפס קרמיקה. יצירת פסיפס היא שיטת אומנות יצירה עתיקה מאוד. הפסיפס המסורתי היה מורכב רק מחומרים טבעיים שהיו קיימים בסביבה הטבעית, כמו שיש וגרניט.

בעבר נהגו לחתוך אבני פסיפס טבעיות לפיסות קטנות ומהן להרכיב את הפסיפסים וליצור ציורי אבן שאותם אנו מזהים הרבה על עמודים וקירות בבית כנסת, בכנסיות ובכל מיני חפירות ארכאולוגיות בעולם. היום אומנים עושים שימוש באבני פסיפס בגודל של 1.2 על 1.2 ס”מ ועובי 6 מילימטר. כדי לחתוך את אבני הפסיפס נעזרים בצבת ומגוון כלים ידניים שמתאימים לאבנים הללו.

ציורי אבן מאבן טבעית של בן גוריון

אומנות עם אבן טבעיות ליצירת פסיפס

היום כל אדם מוזמן ויכול ליצור יצירות מפסיפס. אנשים רבים נהנים מתחביב זה ורואים בו מקום למרגוע ושלווה נפשית. יש שטוענים שמדובר במדיטציה לכל דבר. גם ללמוד את התחום לא מדובר מתורה מסיני וניתן להירשם לסדנאות יצירה מפסיפס עם אבן טבעית, ללמוד מבחר של עצות, טיפים ודוגמאות וכמובן גם להתנסות. כיום, אמנים רבים עושים שימוש באבני פסיפס עם אבן טבעית, אשר יחד איתה ניתן להכין שולחנות מפסיפס, אגרטל פרחים מפסיפס או כל יצירה של פסיפס לכל חלל בבית המציגה יצירה אמנותית ומרשימה.

פסיפס זכוכית

מלבד אבן טבעית של הפסיפס יש את הסוג השני של הפסיפס שהוא פסיפס זכוכית. יש לו גם את הכינוי בשם – פסיפס זכוכיתי. הוא נחשב לפסיפס מודרני ועכשווי. העבודה באמצעות פסיפס זכוכית מאוד נפוצה באירופה, בארצות כמו איטליה, בספרד וגם בברזיל. יש לזכוכית יתרונות רבים כמו המבחר של הגוונים שקיימים בו, הוא חומר יחסית קל לחיתוך, הוא זול ויש לו מגוון מידות וגדלים שונים.

פסיפס קרמיקה

הסוג השלישי של הפסיפס הוא הקרמיקה. גם בפסיפס קרמיקה ניתן לראות שנעשה הרבה שימוש באריחים, במשטחים על גבי ריהוט ועוד. יש שימוש גדול בקרמיקה בישראל ובאיטליה, גם ביפן וברזיל. יתרונותיו של הקרמיקה הם מגוון הצבעים העזים והחמים שקיימים בו וגם מאפשר לייצר יצירת פסיפס במידות שונות ומגוונות, מחיר זול, חומר עמיד מאוד.

ציורי אבן עם אבני פסיפס

היום ניתן להשיג את כל הסוגים של הפסיפסים, המחירים משתנים אך הם אינם גבוהים במיוחד, לא מדובר בחומר גלם יקר כלל, לכן ציורי אבן עם אבני פסיפס טבעיות נחשבות לאומנות שמאפשרת גישה לכל אחד ואחת. גם את החומרים שאותם תרכשו בחנות, רצוי שתמצאו מקום שיוכל להעניק לכם ייעוץ, טיפים והכוונה נכונה ליצירה שלכם.

ראה גם : פסיפס | גלריית תמונות פסיפס