עבודות פסיפס זכוכית

אם יצא לכם להיות בקתדרלות הכי יפות באירופה, כמו למשל אלו שבאיטליה או בספרד, כנראה יצא לכם להתרשם מהפסיפס המרהיב שמורכב מחלקי זכוכית קטנים ושקופים למחצה שיוצרים יחד תמונה שלמה ומיוחדת במינה. עבודות פסיפס זכוכית הן מהמרשימות ביותר שיש לעולם האומנות להציע.

יצירת פסיפס זכוכית

כיצד יוצרים פסיפס זכוכית?

פסיפס הוא למעשה שם כולל ליצירת אומנות שבה מרכיבים חלקים קטנים מאוד שיש להם צבע אחיד עד ליצירת תמונה גדולה ומורכבת יותר. הפסיפס המוכר הוא מהאבנים ואפשר לראות גם מימי קדם כיצד הפסיפס עיטר קירות במקדשים רבים, ומהר מאוד עם המצאת הזכוכית האנושות גילתה גם את היכולת להרכיב את הזכוכיות בפסיפס יפהפה. כיום אפשר להתרשם מעבודות פסיפס מרשימות במיוחד בכנסיות ובקתדרלות אך למעשה גם אתם יכולים ליצור את הפסיפס שלכם ואף להשתמש בו לעיצוב הבית.

איפה אפשר לעצב פסיפס זכוכית?

עיצוב פסיפס בזכוכית אינו פשוט כלל וגם אם יש לכם נחישות רבה להגשים את יצירת האומנות הזאת, תהיה לכם בעיה. הבעיה הראשונה היא כמובן חוסר הידע שלכם, הרי עבודה עם פסיפס ובטח פסיפס זכוכית אינה יכולה להילמד באופן אוטו דידקטי במהירות רק מצפייה בפסיפסים שונים. שנית, עליכם להשתמש בזכוכיות ובחומרי ההדבקה המתאימים כדי ליישם את יצירת האומנות שלכם ולשם כך כדאי להירשם לקורס או לחוג פסיפס שיסביר לכם לפרטי פרטים כיצד עליכם לפעול ומה צריך לעשות.

איפה אפשר לשלב פסיפס זכוכית?

  • עבודות פסיפס זכוכית המפורסמות ביותר הן כמובן בחלונות. יצירת פסיפס זכוכית בתור חלון היא משימה קשה מאוד וסביר להניח שהיא לא תהיה חלק מרשימת המשימות שלכם לפחות בתור התחלה אפילו בחוג פסיפס זכוכית מקצועי. את היצירות האלו אפשר לראות במקומות רבים ולא רק בכנסיות אלא גם בבתים פרטיים ובדירות, כאשר עבודות אלו עולות כסף רב.
  • את הפסיפס ניתן גם להדביק על אגרטלים ופריטי נוי אחרים בבית. אפשר לשלב את הפסיפס על המראה, על שולחן האוכל ובעוד מקומות רבים אחרים כדי להכניס הרבה חן לבית. חשוב לזכור כי פסיפס הוא לא סתם עוד פריט עיצובי, הוא אלמנט מיוחד מאוד שיכול להוסיף לכם ערך מוסף גבוה מאוד לעיצוב הבית.

להכניס ערך מוסף לבית

נפוץ מאוד לשלב את הפסיפס בחמסות, כעיצוב לבקבוקי יין, עיצוב המקרר, עיצוב רהיטים ואפילו שלטי כניסה לבית. לא משנה היכן תשלבו את הפסיפס, הוא מכניס הרבה צבע, בין אם בחלונות בשינוי קרני השמש שחודרות אל ביתכם ובין אם בכניסה לבית כדי להכניס קצת יותר עניין לשלט כניסה משעמם של "כאן גרים בכיף". אפילו יצירת פסיפס שאינה מקצועית ואינה מושקעת כמו אלו שככל הנראה ייצאו לכם בהתחלה כשרק תתחילו להתעסק בתחום, יכולות להכניס אנרגיות חיוביות לבית ולאט לאט עם הזמן תתקדמו ותשתפרו במה שידיכם מסוגלות לייצר.