סדנאות מוזאיקה (פסיפס) לילדים

אמנות הפסיפס והמוזאיקה היא אמנות עתיקת יומין שעדיין לא נס ליחה. מדובר בתחום מעניין וייחודי שיש בו שימוש בחומרי גלם זמינים וזולים לצורך הכנת עבודות שימושיות או פריטי נוי.

את הפסיפס והמוזאיקה ניתן לשלב כמעט בכל תחום מתחומי החיים והעבודה יכולה להיות מותאמת לכל משתתף, בכל גיל ובכל רמה של יכולת. זו הסיבה שילדים בגילאים שונים מחפשים חוג פסיפס ורוצים ליישם עקרונות שהם כבר מכירים או שהם רוצים להכיר את התחום המרתק הזה.

סדנאות מוזאיקה הפכו למבוקשות מאד בשנים האחרונות ולא בכדי. מדובר באמנות מיוחדת שהעקרונות שלה נשמרו והועברו מדור לדור ועד ימינו. גם כיום עושים שימוש במכשירים מסורתיים וכלי עבודה דומים לאלה שעשו בהם שימוש לפני שנים רבות. כך נשארה האמנות רחוקה מחידושים טכנולוגיים ומשאירה טעם ישן וטוב בקרב כל מי שעוסק בה. זו הסיבה שבעידן דיגיטלי וטכנולוגי כמו זה שאנו חיים בו כיום – אנשים רבים מחפשים את החוגים המשלבים סדנאות מוזאיקה שמשאירים את המחשבים בחוץ ויש עיסוק בעזרת הידיים והמחשבה.

סדנאות יצירה לילדים

מה עושים במהלך סדנת מוזאיקה (פסיפס)?

חשוב מאד לדעת שעבודת פסיפס אינה עבודה פשוטה וגם כאשר המשימה המונחת לפני מי שמבצע אותה נחשבת לפשוטה וקטנה – עדיין יהיה בה הרבה מאד עבודה.
אפשר לבחור בין אבנים קטנות או גדולות ובמקרים מסוימים צריך להתאים את החלקים השונים לצורה הכללית שאותה רוצים ליצור. אפשר להכין עבודות פסיפס מאבנים טבעיות, מחלקי פסיפס העשוי זכוכית, קרמיקה או חומרים אחרים. אפשר לבחור בין חלקים צבעוניים לכאלה בגווני השחור והלבן.

סדנאות מוזאיקה נחשבים לחוג חברתי מאד. מכיוון שהעבודה היא אישית בדרך כלל – נעים מאד להעביר את זמן העבודה בחברותא, עם אנשים נוספים באותו הגיל ובעלי אותם תחומי עניין. כך קל ונעים יותר להתייחס לחוג כתחביב ויש ציפייה רבה לקראת ההגעה, המשך העבודה והמפגש המחודש עם החברים לחוג. בסופו של דבר גם מתקבלת עבודת אמנות שימושים ויפה שאפשר לעטר בעזרתה את הבית והכי חשוב – אפשר להיות גאים בתוצרים ולהציג אותם לראווה בפני חברים אחרים, אורחים או בני משפחה.

ראה גם: שולחן פסיפס | סדנאות יצירה ואומנות